Adóügyek - Adó- és értékbizonyítvány
Szervezeti egység: Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal Szuhakállói Székhely
Illetékességi terület: A Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések (Szuhakálló, Vadna, Sajógalgóc, Sajóivánka, Dédestapolcsány) közigazgatási területén található ingatlanok tekintetében
Ügyintézési határidő: 8 nap
- az ügyintézési határidő szükség esetén 30 nappal meghosszabbítható.
Ügyfél joga:
- kérelmet nyújtson be
- kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja
- önmaga helyett megbízottja járjon el
saját ügye irataiba betekintsen,
nyilatkozatot tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje
meghallgatást kérjen
Ügyfél kötelezettsége:
- idézésnek eleget tenni,
- hiánypótlásnak eleget tenni,
- jóhiszeműen közreműködni.
Vonatkozó jogszabályok:
- 2003. évi XCII. törvény az adózás rendjéről
- 1994 évi LIII. törvény a bírósági végrehajtásról
- 149/1997. (IX.10.) kormányrendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról
- 2010. évi XXXVIII. törvény a hagyatéki eljárásról
- 1990. évi XCIII törvény az illetékekről
- 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
Az eljárása ismertetése:
Adó- és értékbizonyítvány kiállítása során az ingatlanok értékbecslésére kerül sor, mely érték felülbírálatul szolgál gyámhatósági eljárás során a gyámság vagy gondnokság alá helyezett személy, illetve kiskorúak ingatlannal kapcsolatos jogügyleteinél, hagyatéki eljárás során a közjegyzői munkadíj alapját képezi, illetve a bírósági végrehajtás esetén az értékmeghatározás alapját képezi.
Az eljárás társhatóság megkeresésére indul hagyatéki eljárás, illetve a gyámhatósági eljárás esetén. Kérelemre indul egyéb jogszabályban meghatározott esetben.
Az ingatlan értékbecslését helyszíni szemle, piaci összehasonlító értékek, és a hivatal rendelkezésére álló egyéb adatok alapján készíti el az ügyintéző. A helyszíni szemléről szükség esetén értesíti az érdekelt feleket.
A bizonyítvány kiállítása során az értékelő figyelembe veszi az ingatlan fekvését, megközelíthetőségét, közművesítettségét, az épület korát, állapotát felszereltségét, komfortfokozatát, nagyságát.
Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása után az értékelő az eredeti példányt a kiállítást kérő szervnek vagy személynek megküldi illetve átadja. (Illetékmentesen történik az adó- és értékbizonyítvány kiállítása társhatóság megkeresése esetén hagyatéki, gyámhatósági eljáráshoz valamint bírósági végrehajtó megkeresésére).
Meghatározott összegű illetéket kell leróni egyéb kérelemre történő – külön jogszabályban előírt ügyekben - szükséges adó- és értékbizonyítvány kiállítása esetén.) A bizonyítvány átadásával illetve kézbesítésével fejeződik be az eljárás.
Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy a Hivatalunkban nincs illetékbélyeg árusítás, a bélyeget – amennyiben illetékköteles az eljárás – a Postahivatalban tudja beszerezni.
A kérelemhez az alábbi iratokat kell csatolni:
-4.000 Ft-os illetékbélyeg,
- adásvételi szerződés,
- ingatlanra vonatkozó adatok.
Ügyintézők:
Jobbágy Henrietta (adóügyek) hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet.hu
48/352-081; 48/505-212
Fazekas Józsefné (gyámhatósági, hagyatéki ügyek) hivatal@szuhakallo.hu;
48/352-081;
Pál Lajosné (hagyatéki ügyek) hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet.hu
48/352-081; 48/505-212;
Száz Alexandra (társhatósági megkeresések) hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet.hu
48/352-081; 48/505-212
Copyright - Szuhakálló Önkormányzata - Készítette: Humán Kft. – normál nézet