Hatósági ügyek - Talált tárgyak kezelése
Szervezeti egység: Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal Szuhakállói Székhely
Vonatkozó jogszabály:
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 5:54.§ – 5:64. §.
Ügyintézési határidő: 21 nap
Az eljárás:
A találó köteles a talált dolgot a találástól számított nyolc napon belül a dolog elvesztőjének, tulajdonosának, a dolog átvételre jogosult más személynek vagy a találás helye szerint illetékes jegyzőnek átadni.
Az utóbbi esetben a találó a talált dolog átadáskor köteles nyilatkozni arra nézve, hogy igényt tart-e a dolog tulajdonjogára.
Az igénybejelentéséről a találónak jegyző igazolást ad.
Ha az átadott dolog átvételére jogosult személye megállapítható, a jegyző a rendelkezésére álló adatok alapján levélben, e-mailben, telefonon megkeresi és tájékoztatja, hogy a dolgot a Hivatalban ügyfélfogadási időben átveheti.
Ha az átvételre jogosult személye nem állapítható meg, a jegyző a dolgot az átadástól számított három hónapon át megőrzi. Ha ez idő alatt a jogosult nem jelentkezik, a dolgot a találónak – ha a dolog tulajdonjogára az átadáskor igényt tartott – a jegyző kiadja.
Ha a jogosult a dologért az átadástól számított három hónap alatt nem jelentkezett és a találó az átadáskor nem tartott igényt a dolog tulajdonjogára, a talált dolog értékesíthető.
Ha a jogosult az értékesítés után jelentkezik, a jegyző intézkedik a befolyt összegnek a részére történő kifizetéséről. A jogosult a dolog tulajdonjogára vagy az értékesítés során befolyt összegre vonatkozó igényét elveszti, ha a találástól számított egy éven belül nem jelentkezik.
A közönség számára nyitva álló épületben, vagy helyiségben, továbbá közforgalmú közlekedési és szállítási vállalat szállítóeszközén talált dolog tulajdonjogára a találó nem tarthat igényt.
Pollákné Nagy Beáta
hivatal@szuhakallo.hu; 48/352-081;
Orbánné Boros Henriett
vadnapm@legnet.hu; 48/505-211.
Copyright - Szuhakálló Önkormányzata - Készítette: Humán Kft. – normál nézet