Anyakönyvi ügyek - Haláleset anyakönyvezése
Szervezeti egység: Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal Dédestapolcsányi Kirendeltsége
Illetékességi területünk: az anyakönyvi esemény helye szerint
benyújtandó iratok:
- Kórházban történt haláleset esetén a kórház által kiállított halottvizsgálati bizonyítványt és halálozási lap
- Lakáson történt halálozás esetén a halál tényét megállapító orvos által kiállított halottvizsgálati
bizonyítvány. (Ilyen estben a halálozási lapot az anyakönyvezető tölti ki.)
- Hamvasztásos temetés esetén a Tisztiorvosi szolgálat engedélye (Az engedélyezés a halottvizsgálati bizonyítvány lebélyegzésével történik.
Az elhalt személy személyi iratai:
- személyi igazolvány
- 2000. január 1. után megváltozott lakóhely esetében az elhalt lakcímkártyája,
- érvényes magyar útlevele
- 2001. január 1. után kiállított vezetői engedélye
- születési anyakönyvi kivonata
- családi állapotát igazoló okirata
Családi állapotot igazoló okirat lehet:
1. ha az elhalt házas családi állapotú a házassági anyakönyvi kivonata,
2. ha az elhalt elvált családi állapotú a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélete vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata,
3. ha özvegy családi állapotú az elhalt házastársának halotti anyakönyvi kivonata vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata.
4. a volt házastársat holtnak nyilvánító, illetőleg halálának tényét megállapító jogerős bírósági
határozat
5. a volt bejegyzett élettárs halálát halotti vagy a bejegyzett élettárs halálát megjegyzésként
tartalmazó kivonatot a bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből
6. a volt bejegyzett élettársat holtnak nyilvánító, illetőleg halálának tényét megállapító jogerős
bírósági határozat.
7. a bejegyzett élettársi kapcsolat megszüntetését jogerős közjegyzői végzés, vagy a bejegyzett
élettársi kapcsolat felbontását vagy érvénytelenné nyilvánítását jogerős bírósági, vagy hatósági határozattal, vagy az e tényt tartalmazó bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből kiállított anyakönyvi okirat alapján.
A hagyatéki értesítést az anyakönyvezető küldi meg az elhunyt lakóhelye szerint illetékes Polgármesteri Hivatal hagyatéki előadójához. Ha az elhunyt nyugdíjas volt a hozzátartozónak értesítenie kell a nyugdíjfolyósító intézetet. Az elhalt adószáma szükséges a hagyatéki eljáráshoz, ezért azt csak a hagyatéki eljárás lezárulta után szükséges leadni az elhalt lakóhelye szerint illetékes NAV kirendeltségéhez.
Az eljárás illetékmentes.
A kivonatok kiadásának illetéke az illetékköteles esetekben 2.000,-Ft. Az illetéket illetékbélyegben kell leróni. Másodlatot egyenesági hozzátartozó, vagy olyan személy részére lehet kiadni, aki igazolni tudja jogos érdekét. Az illetéket illetékbélyegben kell leróni.
Hatósági bizonyítvány kiadásának illetéke 3.000,-Ft., amelyet illetékbélyegben kell leróni.
Az illetékbélyeget bármelyik postahivatalban meg lehet vásárolni.
Ügyintézők:
Fazekas Józsefné hivatal@szuhakallo.hu;
48/352-081;
Pál Lajosné hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet.hu
48/352-081; 48/505-212.
Copyright - Szuhakálló Önkormányzata - Készítette: Humán Kft. – normál nézet