Önkormányzat hírei

Vármegyei Bányásznap Szuhakállóban
(2025.09.08.)
2025. szeptember 6-án Szuhakálló adott otthont, a 75. Bányásznap
alkalmából szervezett vármegyei ünnepségnek.

Szociális túzelőanyag juttatás -2025
(2025.09.01.)
Tájékoztatom a község lakosságát, hogy a Belügyminiszter, az
önkormányzat által benyújtott támogatási igényre, 269 q barnakőszén
beszerzését és szociális rászorultsági alapon történő kiosztását lehetővé
tevő támogatást biztosított önkormányzatunk számára.

Meghívó bányásznapi ünnepségre
(2025.08.30.)
A 75. Bányásznap alkalmából szervezett vármegyei ünnepség helyszíne
Szuhakálló lesz.

Főispáni elismerésben részesült Dr. Herczeg Tibor
(2025.08.20.)
A Borsod –Abaúj – Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Főispánja
elhivatott és kiemelkedő szakmai munkájáért „Főispáni Elismerő Oklevél
helyi önkormányzati vezetők részére” elismerésben részesítette a
Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjét.

Önkormányzati támogatások az új tanév kezdetére
(2025.08.06.)
Szuhakálló Község Önkormányzata Képviselő-testülete, a 2025. évi jelentős
összegű helyi adó bevételeire (telekadó) tekintettel, újra támogatást
biztosít a település lakói számára.
Intézmények hírei

Véget ért a 2017/2018. tanév
Gárdonyi Géza Tagiskola (2018.06.25.)
Június közepe hagyományosan az iskolai tanévzárás időszaka. A
hónap második hetében az esmények mind-mind a nyári szünet
beköszöntét jelzik, az ország valamennyi iskolájában.
Közös Önkormányzati Hivatal - Ügykörök
Hatósági ügyek - Vásárlók könyvének hitelesítése
Szervezeti egység: Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal Szuhakállói Székhely
A kereskedelemről szóló módosított 2005. évi CLXIV. törvény 5. § (4)-(5) bekezdése szerint az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen a kereskedelmi hatóság által hitelesített, folyamatosan számozott oldalú vásárlók könyvét kell elhelyezni.
A vásárlók a vásárlók könyvébe jegyezhetik be az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos. A vásárlók könyvét a használatba vétel előtt a kereskedelmi hatóság hitelesíti, feltüntetve a vásárlók könyve megnyitásának időpontját.
A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 25. § (1) bekezdése szerint a vásárlók könyveként nyomdai úton előállított, legalább tíz A/4-es vagy A/5-ös méretű lapot tartalmazó nyomtatvány alkalmazható. A (2) bekezdése szerint a vásárlók könyve tartalmazza a kereskedő nevét, címét és székhelyét, valamint cégjegyzékszámát, továbbá az egyéni vállalkozó nyilvántartási számát és a vásárlók könyve használatba vételének időpontját. A (3) bekezdés szerint a vásárlók könyvét a jegyző a kereskedő kérelmére aláírásával és bélyegzőlenyomatával haladéktalanul hitelesíti, ha az megfelel az (1) és (2) bekezdésben foglaltaknak.
A (4) bekezdés szerint a (3) bekezdéstől eltérően a bejelentés-köteles vagy külön engedélyhez kötött kereskedelmi tevékenység esetén a kereskedő ilyen irányú - a bejelentéssel egyidejűleg megtett - kérelmére a jegyző a kereskedő által használni kívánt első vásárlók könyvét az üzlet nyilvántartásba vételével a vásárlók könyve használatba vételének bejelentett időpontjától, mint használatba vételi időponttól hitelesíti. Ebben az esetben a használatba vétel időpontját az üzletet üzemeltető kereskedő cégszerű aláírásával és bélyegzőlenyomatával igazolja.
Az (5) bekezdés szerint a kereskedelmi tevékenység ellenőrzésére jogosult hatóságok két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, valamint az írásbeli vásárlói panaszra adott válasz másodpéldányát.
A vásárlók könyve hitelesítését személyesen a jegyzőnél lehet elvégezni ügyfélfogadási időben, melyhez szükséges csatolni a nyomtatványboltban beszerezhető vásárlók könyvét is.
Ügyintézők:
Dr. Herczeg Tibor jegyző, címzetes főjegyző
jegyzo@szuhakallo.hu; 48/352-081;
Orbánné Boros Henriett
vadnapm@legnet.hu; 48/505-211.